بروزرسانی: 19 آذر 1404
پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو صنعت خودرو در سالی که گذشت
پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو صنعت خودرو در سالی که گذشت
ممکن است برخی بپرسند آیا سایر کشورها نیز خودروهای کارکرده وارد می کنند که باید پاسخ دهیم بله. در خصوص واردات خودروی نو ثبت سفارش و فراهم کردن مقدمات آن امری زمان بر است بنابراین واردات خودروهای مستعمل باعث ایجاد جهش در بازار خودرو خواهد شد. علی اکبر کریمی، نماینده اراک و کمیجان و خنداب، با موافقت با کلیات لایحه مذکور گفت ما از سال ۹۷ که با جهش ارزی و مشکلات این حوزه مواجه شدیم، با کاهش در روند تولید خودرو نیز روبرو شدیم و این موضوع باعث تقاضای متراکم شده در این بازار و عدم تعادل در عرضه و تقاضا شد. البته در سال های اخیر با رشد خوبی در حوزه تولید خودرو مواجه شدیم، اما همچنان نسبت تقاضا به عرضه در این حوزه با افزایش چشمگیری مواجه است و باید برای تنظیم این بازار و ایجاد تعادل در آن نسبت به واردات خودروهای کارکرده ورود کنیم. پیش از این نیز واردات خودرو در مجلس تصویب شده بود، اما این اتفاق در مورد خودروهای مستعمل نیفتاده بود. این خودروها رقیب تولیدات داخلی نبوده، به همین دلیل خودروسازان به صراحت اعلام کرده اند که مخالفتی با واردات آنها ندارند.
- به همین ترتیب به کمک سیستم های نظارتی و دوربین های هوشمند، هوش مصنوعی می تواند علایم حیاتی راننده را تحت نظر بگیرد تا در صورت بروز مشکل به او هشدار داده یا کنترل امور را خودش به دست بگیرد.
- در این راستا شناخت ساختارهای داخلی، ارزیابی روندهای جهانی، بررسی آخرین تحولات فناورانه، برنامه های ملی و فناوری، شناخت و توسعه شبکه های مورد نیاز و … از مهم ترین اقداماتی است که باید صورت گیرند.
- بکارگیری فناوری هایی مانند بلاک چین و هوشمندسازی بیشتر قراردادها و فرایندها همگی در جهت دستیابی به این هدف و شفافیت اکوسیستم موجود در صنعت خودرو طراحی شده اند.
- تاثیر تحریم ها بر صنعت خودرو، در معاملات سهام و تحلیل صنعت خودرو نیز محسوس بود.
- چون صنعت خودرو مانند صنایع دیگر به ارز وابسته است و وقتی قیمت ارز بالا می رود خودروسازان مجبور می شوند برای اینکه درگیر حواشی افزایش قیمت نشوند ، قطعه با قیمت پایین تر وارد کنند.
صنعت خودروسازی ایران پس از صنعت نفت، بزرگ ترین صنعت در ایران است.[۱] هم اکنون ایران با ساخت ۱٬۳۹۵٬۴۲۱ دستگاه خودرو و ۳۵٬۹۰۱ دستگاه خودروی تجاری (در سال ۲۰۰۹) ۱۸مین خودروساز جهان و بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه است. در سال ۲۰۰۹ ایران از لحاظ سرعت رشد صنعت خودرو مقام پنجم جهان را پس از چین، تایوان، رومانی و هند کسب کرد. اما در چند سال گذشته انتقادات فراوانی به کیفیت و قیمت خودروهای ایرانی وارد شده است. سازمانی از نهادهای دولتی در کشور با توجه به وظایف خود در راستای توسعه فناوری و محصولات نوآورانه صنعت خودروی برقی، ارزیابی دقیق تحولات بازارهای جهانی در خصوص انواع فناوری های نوآورانه را به شرکت فرا سپرد.
قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
در این زمینه اما برخی کارشناسان بر این باورند که ژاپنی ها پیش از انقلاب به ایران راه یافته بودند اما هیچ گاه فعالیت خود را در ایران گسترده نکرده بودند. در این میان گفته می شود مهم ترین دلیل حضور ژاپنی ها در ایران تجارت دو سویه و دریافت نفت از ایران بود؛ به همین دلیل ژاپنی ها به سرعت در بازار ایران پرطرفدار شدند. همچنین شایان ذکر است که واقعیت مجازی واقعی ترین تجربیات و امکانات را ایجاد می کند تا سازندگان بتوانند نمونه های اولیه خود را تغییر دهند. هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز بازارهای جهانی با قیمت 94.86 دلار داد و ستد شد.
جهش قیمت ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت دنا، تیبا، پژو و کوییک
فردی که به تازگی کوییک خریده است از خرابی قفل صندوق عقب همان روز اول تحویل شکایت دارد. دولت مکلف است تعرفه واردات خودرو سواری را بر اساس حجم موتور، میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی تعیین نماید. امیدواریم که توانسته باشیم صنایع تولید خودرو و نکاتی که در این مورد وجود دارد را به خوبی برای شما توضیح داده باشیم. عوامل موثر در زنجيره تامین خودروسازي، از قطعه سازان رده سوم تا شرکت خودروساز، در هر يک از فرآيندهاي اين زنجيره به شيوه جديد و کامل تري ايفاي نقش و تمرکز مي کنند.
رویکردهای تاثیرگذار در مدیریت زنجیره تامین صنعت خودرو
لذا شاید انتظار از بانک ها برای برآورده سازی کامل نیازهای نقدینگی شرکت های صنعتی عملا صحیح نباشد. سال هاست که عدم تامین نقدینگی، عقب ماندگی تکنولوژی را به درد مزمن صنعت خودرو تبدیل کرده و نارضایتی تمامی ذی نفعان از جمله مشتریان، دولت، سهامداران و جامعه را به همراه داشته است. در صورت عدم رفع این مشکل همراه با زیان قیمت گذاری دستوری، به نظر می رسد اختلاف تکنولوژیکی صنعت خودروی ایران با جهان و همین طور سایر صنایع را به مرزهای غیر قابل جبران برساند. همچنین مقایسه قیمت ارزی سه محصول خودروسازان داخلی در بین سال های ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۱ مؤید نکات مطرح شده است و نشان از کاهش قیمت ارزی این خودروها دارد.